پلی استیشن پلاس؛ یک سرویس کاربردی و ارزان‌قیمت

شرکت سونی علاوه بر ساخت بازی‌ها و کنسول‌های خارق‌العاده، در طراحی اشتراک‌های ویژه نیز تخصص دارد. یکی از این اشتراک‌ها که طرفداران بسیاری دارد، پلی استیشن پلاس است. سرویس پلی استیشن پلاس با امکانات و مزایای بسیار خود، استفاده از کنسول‌های سونی به‌ویژه PS5 digital و PS5 را لذت‌بخش‌تر می‌سازد. برای آشنایی بیشتر با این اشتراک و نحوه استفاده از آن در ایران، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

پلی استیشن پلاس؛ یک سرویس کاربردی و ارزان‌قیمت | گیماتو

مزایای استفاده از سرویس پلی استیشن پلاس

قطعا اشتراک پلی استیشن پلاس یکی از پرطرفدارترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین اشتراک‌هایی است که کاربران کنسول‌های سونی می‌توانند آن را خریداری کنند. سرویس پلی استیشن پلاس می‌تواند لذت استفاده از کنسول‌های سونی را دوچندان کند و امکانات بیشتری از جمله بازی‌های رایگان، قابلیت اجرای بازی‌ها در حالت مولتی پلیر، دریافت آفرهای ویژه سونی و فضای ذخیره‌سازی ابری را در اختیار گیمرها قرار دهد. در ادامه با تمام مزایای استفاده از این سرویس محبوب آشنا می‌شویم.

۱. کالکشن؛ قابلیتی انحصاری برای کنسول PS5

یکی از مزایای استفاده از پلی استیشن پلاس که فقط برای کنسول PS5 digital و PS5 در دسترس است، کالکشن (collection) است. این ویژگی انحصاری به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های معروفی همچون Uncharted و The Last of Us را به شکل رایگان اجرا کنند.

برخی از بازی‌های رایگان کالکشن عبارت‌اند از:

  • بازی گاد آف وار
  • بازی Detroit: Become Human
  • بازی Days Gone
  • بازیInfamous Second Son
  • بازی Ratchet and Clank
  • بازی The Last Guardian
  • بازی Fallout 4
  • بازی Final Fantasy XV Royal Edition
  • بازی Monster Hunter: World
  • بازی مورتال کمبت 10
  • بازی Persona 5
  • بازی رزیدنت اویل 7

مزایای استفاده از سرویس پلی استیشن پلاس | گیماتو

۲. سیستم Game Help ویژه دارندگان PS5 digital و PS5

سیستم راهنمای (Game Help) بازی یک ابزار جدید در ps5 است که شما را برای به اتمام رساندن مراحل پیچیده بازی راهنمایی می‌کند. راهنمای بازی یکی از امکانات ویژه پلی استیشن پلاس برای کنسول‌های نسل نهم سونی است و کاربران PS4 امکانات این بخش را در اختیار ندارند.

۳. امکان اجرای بازی‌ها در حالت چندنفره (multiplayer)

در بیشتر موارد بخش مولتی پلیرها بازی‌ها بسیار هیجان‌انگیزتر و وسیع‌تر از بخش آفلاین و داستانی بازی‌ها هستند و طرفداران بیشتری نیز دارند. کاربران کنسول‌های سونی برای این که بتوانند آنلاین شوند و بازی چندنفره را تجربه کنند، به اشتراک پلی استیشن پلاس احتیاج دارند. به طور خلاصه باید گفت که بخش‌های آنلاین و چندنفره بیشتر بازی‌های پلی استیشن را بدون داشتن پلی استیشن پلاس نمی‌توان تجربه کرد.

۴. دانلود دو بازی رایگان در هر ماه

یکی از مزایای فوق‌العاده اشتراک پلی استیشن پلاس، برخورداری از دو بازی رایگان در هر ماه است. دارندگان این اشتراک می‌تواند دو بازی رایگان که هر ماه به‌صورت تصادفی به کاربران هدیه داده می‌شوند را به مدت 30 روز اجرا کنند و بعد از گذشت این مدت نیز دو بازی جدید را جایگزین آن‌ها کنند.

۵. دریافت آفرهای ویژه از فروشگاه سونی

مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس تخفیفات شگفت‌انگیزی را در بخش فروشگاه مشاهده می‌کنند. تخفیفات ویژه شرکت سونی فقط مخصوص دارندگان پلی استیشن پلاس است و تا زمانی که این اشتراک انقضا دارد، قابل استفاده هستند. بازی‌ها، آیتم‌های درون بازی‌ها و نرم‌افزار‌ها شامل این تخفیفات ویژه می‌شوند.

۶. صد گیگ فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

مشکل کمبود فضا به‌خصوص در کنسول‌های نسل جدید سونی بسیار آزاردهنده است. به همین خاطر فضای ابری برای کاربران طراحی شده است تا بتوانند اطلاعات خود را در آن ذخیره کنند. این فضای ابری در حالت عادی رایگان نیست، اما مشترکین پلی استیشن پلاس می‌توانند بدون پرداخت هزینه از آن استفاده کنند. این فضای ابری که مخصوص دارندگان پلی استیشن پلاس است، 100 گیگابایت ظرفیت دارد.

دریافت آفرهای ویژه از فروشگاه سونی |‌ گیماتو

۷. استفاده از سرویس پلی استیشن پلاس در انواع کنسول‌های سونی

برخلاف تصور بسیاری از کاربران اشتراک پلی استیشن پلاس در میان کنسول‌های نسل 8 و نسل 9 سونی تفاوت خاصی ندارد. قیمت، نحوه استفاده، تاریخ انقضا، مزایا و تمامی موارد دیگر برای کنسول‌های نسل 8 و 9 سونی یکسان هستند. اما در این میان پلی استیشن پلاس مزایای بیشتری را به دارندگان PS5 digital وPS5 ارائه می‌کند.

شرایط استفاده از سرویس پلی استیشن پلاس در ایران

استفاده از اشتراک پلی استیشن پلاس در برای کاربران ایرانی ممکن است، اما با یک چالش روبرو است. چالش اصلی برای کاربران ایرانی، خرید این اشتراک است. خرید این اشتراک نیازمند دسترسی به یک حساب بین‌المللی مانند پی پال است، در حالی که بیشتر کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های وضع شده علیه ایران، به حساب‌های بین‌المللی دسترسی ندارند.

در چنین شرایطی باید به دنبال راه حل‌هایی دیگری به غیر از خرید مستقیم سرویس پلی استیشن پلاس باشیم. خوشبختانه در ایران سایت‌های واسطه زیادی فعالیت می‌کنند که در زمینه گیفت کارت و خریدهای آنلاین تخصص دارند. استفاده از خدمات این‌گونه سایت‌ها بهترین روش برای خرید پلی استیشن پلاس در ایران است.

لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید از سایت‌های واسطه برای خرید پلی استیشن پلاس استفاده کنید، باید دقت بالایی به خرج بدهید تا در دام کلاهبرداران نیفتید. در کنار سایت‌های معتبر و منصف، افرادی نیز به‌قصد کلاهبرداری و سو استفاده از اطلاعات شخصی شما، فروش این‌گونه اکانت‌ها را تبلیغ می‌کنند.

مانعی در استفاده از پلی استیشن پلاس برای ایرانیان وجود ندارد

همان‌طور که گفتیم فرایند خرید اشتراک پلی استیشن پلاس ممکن است برای بیشتر کاربران ایرانی دشوار باشد، اما این دشواری پس از تکمیل فرایند خرید، به اتمام می‌رسد. خوشبختانه شرکت سونی هیچ محدودیتی برای استفاده از این اشتراک برای ایرانیان در نظر نگرفته است. شرکت سونی به کاربران ایرانی اجازه می‌دهد بازی‌ها را دانلود کنند، به سرور سونی متصل شوند و از اشتراک پلی استیشن پلاس نیز بهره ببرند.

مانعی در استفاده از پلی استیشن پلاس برای ایرانیان وجود ندارد | گیماتو

با استفاده از سرویس پلی استیشن پلاس لذت بیشتری از بازی‌های ویدئویی ببرید

بسیاری از کاربران کنسول‌های سونی به‌خصوص دارندگان PS5 digital و PS5 به امکانات کمی دسترسی دارند و نیاز دارند تا با خرید یک اشتراک باکیفیت از بازی با کنسول خود لذت بیشتری ببرند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و به دنبال یک اشتراک فوق‌العاده و اقتصادی می‌گردید، پلی استیشن پلاس بهترین پیشنهاد ممکن برای شما است. این اشتراک بی‌نظیر را خریداری کنید تا علاوه بر کیفیت بالای کنسول‌های سونی، از مزایای بی‌شمار این اشتراک نیز بهره ببرید.