به دلیل جنبه ی کاری ای که به وجود می آید و لذتبخشی بازی های ویدیویی را از بین می برد، معمولا کسانی که این مسیر را طی می میکنند در عرض چندماه یا چندسال منصرف می شوند. همچنین این روش کسب درآمد به دلیل شلوغی بازار ریسک هایی هم دارد.

بررسی روش های مختلف کسب درآمد از بازی ها | ۱. دریافت پول برای پخش زنده | گیماتو

۱. دریافت پول برای پخش زنده

هر کسی می‌تواند گیم‌پلی خود را در فضای مجازی پخش کند تا کل دنیا ببیند. بستگی به نوع هدفتان دارد که ممکن است ایجاد مخاطب های زیاد (که بیشتر از طریق تبلیغات میتوانید کسب درآمد کنید) ؛ یا جذب مخاطب های وفادار (از طریق کمک های مالی و اشتراک تهیه کردن مخاطبان درآمد کسب کنید) باشد. بزرگترین پلتفرم برای استریم Twitch است، اما یوتیوب نیز گزینه ی بسیار خوبی است.

مدت نسبتا زیادی طول می کشد تا مخاطبان پخش زنده برای شما پیدا شوند. حتی ممکن است برای چندین ماه 10 بیننده هم نداشته باشید. و لازم به ذکر است که برای کسب درآمدی قابل قبول از طریق پخش بازی‌های ویدیویی، شما به هزاران بیننده نیاز دارید.

متاسفانه به تازگی حرفه ی گیم استریمری بیش از حد اشباع شده است و این مشکلی بزرگ محسوب می شود. برای جذب مخاطب، شما باید خود را با شوخ طبعی یا شخصیتی خاص و منحصر به فرد از سایر  استریمرها متمایز کنید، بازیکنی در سطح جهانی باشید و بازی هایی  را انتخاب کنید که هیچ کس دیگری انجام نمی دهد.

بررسی روش های مختلف کسب درآمد از بازی ها | ۲. مقاله نویسی بازی | گیماتو

۲. مقاله نویسی بازی

یا در یک سایت بازی عضو شوید و  یا سایت خود را راه اندازی کنید و شروع به نوشتن اخبار، نقدها و مصاحبه ها برای یک بازی، سبک یا صنعت خاص کنید. اگر برای یک سایت موجود می نویسید، می توانید بر اساس هر مقاله پول دریافت کنید.

اگر فکر میکنی گیمر باتجربه ای هستی و تمایل به تولید محتوا در این حوزه داری، جات توی تیم محتوای گیماتو خالیه!

مانند بسیاری از انواع مقاله نویسی، مقاله نویسی بازی هم رقابتی است. چرا که افراد زیادی برای امرار معاش می خواهند در مورد بازی ها بنویسند و تنها نقطه قوت شما در این زمینه نگارش قوی و تا حدی دانش در زمینه ی بازی می باشد. همچنین اگر رزومه ای در این زمینه برای ارائه ندارید، ابتدا نوشتن را برای سایت های کوچکتر شروع کنید.

بررسی روش های مختلف کسب درآمد از بازی ها | ۳. ایجاد آموزش برای بازی های ویدیویی | گیماتو

۳. ایجاد آموزش برای بازی های ویدیویی

بسیاری از تازه واردان بازی‌ها عاشق خواندن راهنماها هستند. بنابراین این فرصت بسیار خوبی برای کسب درآمد از طریق بازخورد محتواهای آموزشی شما است.

می‌توانید چند روش را برای ایجاد راهنمای بازی انتخاب کنید، برای مثال راه اندازی وب‌سایت برای راهنماهای نوشته شده، آپلود کردن راهنماهای ویدیویی در YouTube، یا منتشر کردن راهنماها به‌عنوان کتاب الکترونیکی. دو مورد اول اغلب با تبلیغات و یا کمک های مالی موجب کسب درآمد می شوند، در حالی که مسیر کتاب الکترونیکی از طریق فروش درآمد کسب می کند.

هر کسی می تواند یک راهنما بنویسد پس برای به دست آوردن پول از آن، باید راهنماهایی برای بازی های محبوب ایجاد کنید؛ اما هر چه بازی محبوب تر باشد، رقابت بیشتری خواهید داشت. برای اینکه کار خود را از رقبای خود را متمایز کنید، باید بینش بیشتر و عمیق تری نسبت به دیگران ارائه دهید، که به معنای سرمایه گذاری وقت و زمان بسیاری است.

علاوه بر این، به مهارت های نوشتاری قوی ای احتیاج دارید. راهنماهایتان باید فشرده، کلی و در عین حال سرگرم کننده، جذاب و قابل درک باشند.

بررسی روش های مختلف کسب درآمد از بازی ها | ۴. میزبانی پادکست بازی یا کانال یوتیوب | گیماتو

۴. میزبانی پادکست بازی یا کانال یوتیوب

سعی کنید یک محتوای روزانه، هفتگی یا ماهانه مربوط با بازی تولید کنید. این محتوا می تواند مصاحبه با بازیکنان معروف، نکات و ترفندهایی برای یک بازی خاص یا هر چیز جالب دیگری باشد.

از پادکست‌ها و ویدیوهای YouTube می‌توان با تبلیغات، حمایت‌های مالی و سایر شیوه های درآمدزایی کسب درآمد کرد.

قبل از اینکه در انتظار کسب درآمد باشید، باید تعداد قابل توجهی مخاطب ایجاد کنید. محتوای شما باید به اندازه کافی قانع کننده و مجذوب کننده باشد که مردم آن را تماشا کنند. اگر محتوای شما خسته کننده، کم عمق، با کیفیت تولید ضعیف یا ناسازگار با علایق مخاطبان باشد، موفق نخواهید شد.

نکته مثبت ماجرا این است که در ایجاد محتوای پادکست نیازی نیست که به اندازه یک راهنما نکته سنج عمل کنید و یا به اندازه یک استریمر شخصیتی متمایز و منحصر به فرد داشته باشید. و خوشبختانه مجبور نیستید ساعت ها مخاطبانتان را به صورت لایو سرگرم کنید، اما همچنان باید به برنامه ای منظم متعهد باشید.

بررسی روش های مختلف کسب درآمد از بازی ها | ۵. برنده شدن در مسابقات بازی و کسب حامی مالی | گیماتو

۵. برنده شدن در مسابقات بازی و کسب حامی مالی

چنانچه به اندازه کافی برای پیوستن به سازمان های ورزش های الکترونیکی مهارت و توانمندی دارید، ممکن است بتوانید از طریق برنده شدن در مسابقات و حمایت مالی، حقوق قابل قبولی را کسب کنید.

گیماتو هر ماه مسابقات فیفا ۲۳ را در سطح تهران و درگیمنت های مختلف برگذار میکنه. سه نفر اول مسابقات هر سری هم جایزه دریافت خواهند میکنن. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کن. 

ممکن است شما یک بازیکن در سطح جهانی باشید و همچنان در اوایل رقابت حذف شوید و بدون هیچ بردی از آنجا خارج شوید.

بررسی روش های مختلف کسب درآمد از بازی ها | ۶. دریافت پول برای تست بازی ها | گیماتو

۶. دریافت پول برای تست بازی ها

بازی ها قبل از منتشر شدن، مراحل مختلفی از توسعه را طی می کنند. در نزدیکی زمان تکمیل، توسعه‌دهندگان به افرادی خارج از دایره کمپانی  نیز نیاز دارند تا بازی‌های خود را با بینشی تازه آزمایش کنند. به عنوان Playtester، شما باید مه چیزهایی را که توسعه‌دهندگان بازی از شما می‌خواهند را بررسی کنید، که مثلا شامل پیدا کردن و مستند کردن باگ‌ها و سایر موضوعات می‌شود.

این روزها تستر شدن خیلی سخت نیست، اما می تواند کاری خسته کننده باشد و دستمزد آن چندان عالی نیست. مگر اینکه بتوانید یک موقعیت در یک شرکت گیم سازی پیدا کنید، اما بیشتر موقعیت های تست بازی برای بازی های موبایل است که به اندازه نسخه های کنسول ها و رایانه های شخصی هیجان انگیز و جذاب نیستند.

بررسی روش های مختلف کسب درآمد از بازی ها | ۷. فروش اکانت یا اقلام دیجیتال | گیماتو

۷. فروش اکانت یا اقلام دیجیتال

اگر به اندازه کافی زمانتان را در بعضی از بازی‌ها صرف کرده‌اید، ممکن است که بتوانید حساب خود یا آیتم‌های درون بازی خود را به بازیکنان دیگر انتقال دهید. مثلا می‌توانید برخی از کارت‌های Steam  را که از طریق بازی کردن به دست آورده‌اید، به سایر بازیکنان که در پی جمع آوری آنها هستند، بفروشید. اگرچه از این طریق پول زیادی به دست نخواهید آورد، اما می توانید به اندازه کافی برای خرید بازی بعدی خود درآمد کسب کنید .همچنین ممکن است بتوانید اکانت هایتان را هم بفروشید. گرچه این بخش از درآمد زایی به تعهد کمتری نسبت سایر موارد ذکر شده نیاز دارد. از سختی های موجود در این حرفه باید گفت که زیر و رو کردن یک بازی فقط برای به دست آوردن کارت های جدید یا رسیدن به یک سطح مشخص خسته کننده است، درست مانند تست بازی؛ و هیچ تضمینی وجود ندارد که کسی بخواهد چیزی را که شما می فروشید بخرد.

شما میتونید با عضویت در تیم افیلیت مارکتینگ گیماتو کسب درآمد انجام بدید. در صورت تمایل در کسب اطلاعات بیشتر، کلیک کنید. 

بسته به شرایط برخی از بازی های خاص، فروش حساب کاربری یا موارد دیگر ممکن است خلاف قوانین باشد. بنابراین قبل از اینکه بخواهید این کار را امتحان کنید مطمئن شوید که کاری خلاف قوانین انجام نمی دهید. سایت هایی مانند Player Auctions به ایجاد ارتباط آسان تر خریداران و فروشندگان این نوع اقلام بازی کمک می کنند.